Datul kilometrajului inapoi devine infractiune

Tarziu domnilor, tarziu. Este adevarat ca am putea fi invitati sa dam curs proverbului conform caruia „mai bine mai tarziu decat niciodata” dar cum despre aceasta practica se stia nu de doi-trei ani ci de zeci de ani, momentul ales pentru a aduce in discutie o initiativa legislativa pe aceasta tema devine extrem de intarziat. Mai ales ca Uniunea Europeana se mandreste cu masurile pe care le-a luat de-a lungul timpului in ceea ce priveste protectia consumatorilor. Ei bine, pe acest subiect a intarziat suficient de mult incat sa cauzeze fiecarui cumparator de masina la mana a doua o paguba cifrata probabil de la cateva sute de euro pana la cine stie cat de multe mii de euro.

Deci da, este oficial, Parlamentul european vrea sa treaca practica datului inapoi al kilometrajului masinii la categoria infractiune, indiferent cine realizeaza aceasta operatiune marsava, fie el proprietarul masinii, persoana fizica carevasazica, fie service-ul care i-ar fi complice. Practica este una destul de comuna atat in Europa rasariteana cat si in cazul service-urilor auto din Vest. Initiativa legislativa ar putea intra in vigoare incepand cu anul 2018. Pana atunci, sport local de manevrare a datelor autoturismelor si presupun ca si vehiculelor de mai mari dimensiuni, in incercarea vanzatorilor de a obtine mai multi bani de la cei care ar dori sa le cumpere masinile si care ar fi pacaliti in acest fel in ceea ce priveste uzura masinilor si care poate ar trece neobservata la inspectia vizuala a vehiculului.

Publicitate: firma mutari bucuresti

Initiativa legislativa a Uniunii Europene s-ar aplica in toate tarile membre ale uniunii, cu alte cuvinte si la noi. Ma intreb insa, pentru ca nu stiu, daca sunt metode prin care aceasta practica sa fie descoperita si probata in acelasi timp pentru a putea fi incriminata. Poate n-ar fi rau, nu este mentionata in propunerea legislativa dar iata o idee, ca persoana sau compania care a cumparat un vehicul al carui kilometraj a fost dat inapoi sa fie despagubita cu de 10 ori diferenta de valoare intre cea de cumparare si cea estimata ca reala la momentul vanzarii. Nu de alta dar cumparatorul pana la urma cumpara functionalitatea masinii, ea putand sa mearga foarte bine si cu kilometrajul modificat pentru o perioada chiar semnificativa. Inselaciunea este insa inselaciune si trebuie pedepsita ca atare, sa nu mai spunem combatuta prin astfel de initiative care sa descurajeze aceasta practica. Raman inca trei ani in care nu e nici inselaciune si nici infractiune, perioada in care cine stie cati oameni vor mai lua plasa in momentul achizitionarii unei masini la mana a doua.

Un subiect de discutie ramane kilometrajul electronic prezent la majoritatea vehiculelor fabricate dupa anul 2000. Oare acestia pot fi modificati prin patrunderea in softul masinii? Oare se modifica doar kilometrii afisati iar cei reali raman in computer asa cum cred ca se intampla de fapt? Cazurile acestea ar putea fi cel mai usor de depistat.

2 Comments

  1. Emanuel says:

    Bravo,ca prea totii dadeau cu ceva zecii de mii inapoi

  2. Nelu says:

    Cred ca si kilometrajele electronice pot fi duse inapoi sau resetate fara problema. Au gandit pe asta si inginerii care au construit masina si tot sistemul electric a masinii.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Let's see, are you robot or human? * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.