Orice-ar fi, nu hosting de la Hostgator Romania

hostgator romaniaDe citit si luat aminte. Noi mai avem un site pe care, de putin peste jumatate de an, il avem, vorba vine, gazduit la Hostgator Romania. Pentru marea parte a acestei perioade putem spune ca nu am avut probleme cu gazduirea la Hostgator. Sau ca nu am stiut daca am avut probleme cu gazduirea. Pentru ca noi, de fiecare data cand l-am accesat, site-ul era disponibil. Dar de vreo doua luni am descoperit un serviciu pe care il recomandam tuturor celor care au un site, se numeste Uptime Robot si face exact ce spune numele lui, verifica din cand in cand, in varianta free pe care o avem noi din 5 in 5 minute, daca site-ul este up sau down. Daca-i up, re-verifica site-ul dupa cinci minute. Daca-i down, am impresia ca intra intr-un regim de verificare la fiecare minut. Trimite mail daca il gaseste down, trimite mail atunci cand il regaseste up. Asa incat cu o marja de cateva minute, stii daca site-ul e live sau nu si cat timp. Probabil ca opririle de cateva secunde, cateva zeci de secunde, un minut, doua nu sunt detectabile. Dar cele de mai lunga durata e imposibil sa nu le prinda.

Revenim la Hostgator Romania: de ceva timp incoace am inceput sa primim astfel de mail-uri ca site-ul nu mai functioneaza (verificarile noastre confirmand acest lucru). Exemple (caci mail-urile, din momentul in care alegi sa nu le mai stergi, iti usureaza munca pentru refacerea situatiei):

5 iulie (2016 bineinteles): down incepand cu ora 22:56, pentru 58 minute si 21 secunde
6 iulie: down incepand cu ora 01:19, pentru 11 ore, 32 minute
10 iulie: down incepand cu ora 02:18, pentru 5 ore si 53 minute
17 iulie: down incepand cu ora 08:07, pentru… inca mai contorizam.

Dupa primele incidente, anterioare celor de mai sus, am intrat in contul de gazduire si am deschis tichet de suport. Iata ce le scriam pe 3 iulie (adica inainte de datile de mai sus):
Buna ziua,
site ______ down de destul de mult timp. Inteleg o intrerupere a serviciilor de 1-5 minute dar deja vorbim de mai bine de 20 de minute. Va rog verificati.
Multumesc

Faza interesanta a fost ca aproape imediat dupa deschiderea tichetului de suport site-ul si-a revenit (nu inteleg insa cum logarea in contul de client la firma de gazduire si deschiderea unui tichet poate determina reactivarea unor servicii, daca ar putea exista vreo legatura). Ceva mai tarziu a venit si raspunsul, de milioane:

Buna ziua,
Se pae ca intreruperea a fost cauzata de un atac asupra site-ului… deoarece am verificat serverul si functioneaza la parametrii normal.
Am ridicat acum nivelul de securitate la gradul 7 impotriva atacurilor.
Multumim ca ne-ati contactat

Curios atac, site-ul de dupa nu era afectat in niciun fel. In fine, un astfel de raspuns nu ne putea decat starni curiozitatea. N-am fost insa pe faza asa incat desi ne-am propus sa ne exprimam, tichetul s-a inchis automat dupa 3 zile. Stiind din alte situatii ca revenind pe un tichet inchis determina re-deschiderea lui, am intrebat in cadrul aceluiasi tichet:
Buna ziua,
imi puteti spune va rog la ce nivel de securitate era inainte de modificarea efectuata de dumneavoastra?
Multumesc.

O intrebare normala, nu-i asa? Care ar fi tras dupa ea mai multe: de ce a fost la nivelul x si nu mai mare? Ce inseamna nivelul x si ce inseamna nivelul 7? Care este nivelul maxim? Si de ce nu la nivelul maxim de la bun inceput?

Te-ai gasit insa.. intrebarea noastra a ramas fara raspuns. Tichetul a ramas inchis si probabil ca nu a fost vazut de nimeni. Sau daca a fost vazut a fost ignorat. Intrerupem relatarea ca sa punem un titlu H2, aceia dintre voi familiarizati cu HTML intuiti ce cauta aici, pentru restul, o caramida la fundatia promovarii online a acestui articol.

Hostgator Romania

Telenovela continua din pacate cu un alt tichet deschis in 6 iulie. In care noi le-am scris asa:
Buna ziua,
noaptea trecuta, incepand cu ora 22:56 site-ul ________ nu a mai fost disponibil. Timp de 1 ora si 59 de minute.
Incepand cu ora 1:19 (deci cu mai bine de 7 ore in urma) site-ul a devenit din nou indisponibil. Fara ca pana la aceasta ora sa isi revina.
Verificati va rog si imi spuneti care sunt motivele pentru care site-ul pica atat de des si atat de mult?
Multumesc

Iar in cadrul aceluiasi tichet de suport am facut o noua adaugire, pe 10 iulie:
Buna ziua,
as vrea sa raportez inca o perioada de inactivitate a aceluiasi site, de data aceasta avand o durata de 5 ore si 53 de minute, incepand cu ora 02:18 a zilei de 10 iulie 2016.
Reiterez rugamintea de a verifica si de a-mi spune motivele pentru care site-ul pica atat de des si pentru perioade atat de lungi.
Multumesc

Si pe 11 iulie:
Buna ziua,
as putea primi un raspuns la acest tichet de suport?
Multumesc.

Tichetul a ramas fara raspuns si s-a inchis singur dupa cateva zile.

Pe 10 iulie mai deschideam un tichet de suport, mama lor de firma de gazduire web:
Buna ziua,
la tichetul cu numarul #______ vizand intreruperea serviciilor am primit urmatorul raspuns: 
Buna ziua,
Se pae ca intreruperea a fost cauzata de un atac asupra site-ului… deoarece am verificat serverul si functioneaza la parametrii normal.
Am ridicat acum nivelul de securitate la gradul 7 impotriva atacurilor.
Multumim ca ne-ati contactat
Cu stima,
Adrian Lugojan
Tichetul #______ s-a inchis apoi prin lipsa reactiei mele la acest raspuns asa incat la intrebarea cu care am revenit ulterior in acel tichet nu am mai primit niciun raspuns. Iat-o din nou in acest tichet de suport:
Imi puteti spune va rog la ce nivel de securitate era inainte de modificarea efectuata de dumneavoastra?
Multumesc.

Pe care il completam pe 14 iulie:
As putea primi un raspuns la intrebarea din acest tichet? Imi dau seama deja ca aveti o strategie de a nu raspunde la tichete pentru ca oricum ele se inchid automat dupa cateva zile, ceea ce teoretic va absolva de problema oferirii unui raspuns dar totusi, reprezentati un brand.

Asta cu brandul o credeam noi atunci. Pentru ca ulterior, cautand pe net si pe forum-uri, am aflat ca Hostgator Romania nu are nici in clin nici in maneca cu gigantul Hostgator.

Astazi pe 17 iulie am mai deschis un tichet:
Buna ziua,
va rog sa verificati ce s-a intamplat, care sunt motivele pentru care site-ul ________ nu mai este disponibil, se implinesc deja aproape 6 ore de cand nu mai este disponibil.
Multumesc,

Intre timp numarul orelor a crescut simtitor, suntem pe la 15. Sa vedem unde ajungem. Site-ul insa este indisponibil.

Nu vorbim deci de probleme minore cu aceasta firma de gazduire. Timpii de indisponibilitate pentru servicii sunt uriasi. Si nu atat indisponibilitatea serviciilor este cea care ne deranjeaza, putem schimba firma de gazduire oricand. Cat nesimtirea oamenilor care lucreaza pentru aceasta firma. Crasa.

Concluzia? Orice-ar fi, NU gazduire de la Hostgator Romania.

Later Edit (20 iulie): Si-a revenit! Site-uletul nostru si-a revenit dupa, atentie, 61 de ore si 52 de minute!! O asemenea contraperformanta din partea unei firme de hosting nu am vazut chiar niciodata si nici nu am auzit de vreuna asemanatoare. Fara ca noi sa facem ceva. Adica revenirea a fost de la firma de hosting, adica Hostgator, ei stiu ce-au facut, daca au facut ceva. Concluzia ramane insa in picioare, mai ales ca la ultimul tichet asteptam inca un raspuns. Probabil ca el nu va veni niciodata, sperante oricum nu mai avem in aceasta directie, dar cine stie..

5 Comments

  1. Gabryell says:

    Nu cred. Nici vorba…Hostgator??? Noaaaa!!!
    Nu e vina lor niciodata. Deloc! Inclin sa cred ca mai degraba au avut ei un atac asupra serverului LOR. Si pentru a nu se da a fi vulnerabili ( deh, nu da bine in fata clientilor) o tot trantesc asa, cu atac asupra siteului vostru, nu stiu ce probleme din cauza ta, etc… Orice, numai vina lor nu e!! Si nu sunt singurii care se dezvolta pe cai mari. Bine totusi ca isi fac backup-urile la timp…

  2. vasile says:

    1. „hostgator romania” e o gluma buna. noroc ca „google romania” era ocupat ca altfel isi numeau „firma” asa.

    2. cat dai atata face. 0.5 eur / luna pentru 2 site-uri cu backup-uri zilnice, uptime 99.9% si suport 24/24? cam cate abonamente de-astea ar trebui sa vanda ca sa-si permita sa angajeze pe salariul minim macar 2 maimute care sa raspunda la mail/telefon?

    3. nici macar site-ul lor nu e gazduit de ei

    4. la ministerul de finante „firma” declara pentru anul 2015 0 (zero) angajati si 0 (tot zero) cheltuieli. pare o afacere de succes.

    dar stai, cine raspunde la tichetele de suport daca n-au angajati?
    si presupun ca netul si serverele sunt gratis din moment ce au cheltuieli 0.

  3. Madalin says:

    Hostagator.com oare stie de existenta acestora? Nu prea cred. 🙂

  4. Ana Precup says:

    Eu am pățit cam aceleași lucruri cu ei. Serviciile lor sunt de cacao, așa că m-am mutat de câțiva ani buni în altă parte unde astfel de chestii.. sunt inexistente. Sus paharul pentru firmele de hosting adevărate!

  5. jodie filogomo says:

    How frustrating!
    It’s good that you tell others
    jodie
    http://www.jtouchofstyle.com

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Let's see, are you robot or human? * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.