Fara creier

Imateriala, asa mi se pare imaginea de mai sus, care, teoretic, ar trebui sa fie de fapt o foarte buna reclama pentru produsele celebrei firme producatoare de articole de imbracaminte. Care articole, trebuie sa recunosc, sunt foarte frumoase, si de calitate pe deasupra. Problema pe care o intuiesc in reclama prezenta aici fiind imaterialitatea, daca-mi este permis sa ma exprim asa. Imi plac foarte mult fotografiile care prezinta fiinte din miscare: un instantaneu cu un fluture in zbor, sau cu o pasare colibri, de ce nu, daca reuseste cineva sa-i faca o fotografie clara la cat de des da ea din aripi, un ghepard intr-o saritura, o girafa muscand din frunzele aflate in varful vreunui copac din savana, un grup de tineri care sar in sus de bucurie din cine stie ce motiv or fi avand. Dar baietii si fetele din imaginea de mai sus par pusi cu photoshopul acolo, agatati precum globurile in pomul de craciun. Si totul mi se pare atat de imaterial.

Sa nu mai vorbim de domnisoara aflata in partea cea mai din dreapta a imaginii, careia specialistul in prelucrarea de imagini i-a retezat cu totul o parte din cap, de aici venind numele articolului. Ai remarcat? Grosolana eroarea care imi aduce aminte de gafele mult mai celebre ale producatorilor de film care nu au remarcat si au lasat sa treaca de montaj cadre cu avioane zburand deasupra luptatorilor din antichitate sau cadre cu ceasuri scumpe la mana eroilor aflati in lupta cu ghioaga si arbaleta.

Aici, nimic grav, doar o bucata lipsa din calota craniana si din materia cenusie. De fapt materie cenusie este din plin, caci asa este fundalul imaginii prin zona logoului. Ramasa fara o bucata din creier, domnisoara nu are insa nicio problema sa-si puna mana streasina la ochi ca sa se uite in zare. Dupa mintile pierdute, poate?

Nu pot sa nu remarc si faptul, voi deja v-ati obisnuit sa tot critic astfel de fotografii, nu-i asa? faptul ca domnisoarelor din cele doua extreme ale imaginii le este foarte usor sa sara, si chiar la inaltime, in pofida faptului ca par a tine pe umeri niste genti care par chiar pline. Cu obiecte de vestimentatie, bineinteles, produsele pentru machiaj ar fi cantarit mult mai greu la acelasi volum.

Altfel, nimic de rau de spus despre baieti si fete: toti sunt tineri si frumosi, cum bine le sta celor care trebuie sa reprezinte brandul de imbracaminte si de ce nu, celor care chiar cumpara si poarta produsele acestei marci. Anul acesta pare sa fie anul bulinelor.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *